Mainstream Media Is Misleading People With Misinformation

It is happening on a daily bases and people are either grown accustomed to it or have repeatedly been brainwashed so many times, they are now blind to know any better. False information is spread around online, on television and other media outlets.

One Reddit user know as The-Truth-Fairy, searched and found some incredible examples. These different media sources, are blatantly presenting false narratives to further their own agenda.  

Fake News Information Mainstream Media

There are 48 different examples of misleading and false information presented in this post. Of course there are many more but these are some good examples of obvious influential sources prepared to re-shape people’s thinking. Misinformation can become a dangerous thing, as it provides people with an alternate source to the truth.

People are not perfect but they sometimes have perfect intentions. The powers that be, want the majority to think and react the same way about various topics. Quite often, a media outlet will have a bias opinion about certain given topics.

Some think all of this is nothing but a mere distraction from the real truth of things. The political circus sideshow has set itself apart more so than ever before in recent times.  An outlet’s given bias about a news story, will often prevent them from doing their job before publishing facts.

Certain things that stand out are mistakes or intentional postings, that make either party look good. One example is CNN making an error that makes Wikileaks look good. In reality, they would likely never do this. It was a mistake made by someone. The same can be said about Fox News in reverse.

Most of the following examples went under the radar. Any mainstream media outlet would put forth greater efforts before they promote such notions. They did this to fool people into thinking differently about whatever they were trying to promote at the time. This happens on social media also.

Reddit user ‘The-Truth-Fairy’ posted, “It is possible that you have never heard that some of these claims were false. That was the case for me when I was digging through the corrections. I believe this is on purpose. Having to correct your “bombshell” report is embarrassing, so it often seems that they would rather do the bare minimum and hope few people see the correction.”

The following examples are what ‘The-Truth-Fairy’ posted on Reddit:

1) Former MSNBC host Ed Schultz recently revealed that he was told what to cover and what not to cover at MSNBC, saying that the President of MSNBC Phil Griffin was a “watchdog.” An example he gives is when he wanted to cover Bernie Sanders announcing his run for president, and Phil Griffin calls him telling him to report on something else. https://www.youtube.com/watch?v=XkGu3PDKFIg&t=10m10s

2)  From CNN

Washington (CNN) In his much-anticipated congressional testimony on Thursday, fired FBI Director James Comey will dispute President Donald Trump’s blanket claim that he was told he was not under investigation multiple times, according to sources familiar with Comey’s thinking. https://web.archive.org/web/20170606234238/http://www.cnn.com/2017/06/06/politics/comey-testimony-refute-trump-russian-investigation/index.html

CORRECTION AND UPDATE: This article was published before Comey released his prepared opening statement. The article and headline have been corrected to reflect that Comey does not directly dispute that Trump was told multiple times he was not under investigation in his prepared testimony released after this story was published. http://www.cnn.com/2017/06/06/politics/comey-testimony-refute-trump-russian-investigation/index.html

3) Behind TV Analysts, Pentagon’s Hidden Hand https://www.nytimes.com/2008/04/20/us/20generals.html

4) From CNN

“In the aftermath of the retraction of a story published on CNN.com, CNN has accepted the resignations of the employees involved in the story’s publication,” a spokesman said Monday evening. The story, which reported that Congress was investigating a “Russian investment fund with ties to Trump officials,” cited a single anonymous source. http://money.cnn.com/2017/06/26/media/cnn-announcement-retracted-article/index.html

5) Fox News uses pictures of Eagles players praying to pretend they were kneeling for the national anthem (no Eagles player actually did) https://www.washingtonpost.com/blogs/erik-wemple/wp/2018/06/05/fox-news-fails-to-recognize-prayer/

6) From Wash Post

Original title that they have changed, which you can verify by checking the url: “Russian hackers penetrated U.S. electricity grid through a utility in Vermont, officials say.” https://www.washingtonpost.com/world/national-security/russian-hackers-penetrated-us-electricity-grid-through-a-utility-in-vermont/2016/12/30/8fc90cc4-ceec-11e6-b8a2-8c2a61b0436f_story.html

Correction article: Russian government hackers do not appear to have targeted Vermont utility, say people close to investigation https://www.washingtonpost.com/world/national-security/russian-government-hackers-do-not-appear-to-have-targeted-vermont-utility-say-people-close-to-investigation/2017/01/02/70c25956-d12c-11e6-945a-76f69a399dd5_story.html

7) Veronica Rocha of CNN dishonestly zooms in video of Trump to make it look like he was the only one who dumped his entire box of fish food into the pond during fish feeding event with Japan’s Shinzo Abe. Abe actually chucked his entire box of food first, but you can’t see that with the unnecessary zoom: https://twitter.com/VeronicaRochaLA/status/927400669996130305/photo/1

8) The Guardian also wrote up an entire article about this fish feeding event criticizing Trump for his lack of patience and how he may have put the fish into danger without even mentioning that Abe chucked in his box first: http://archive.is/fcGYi They later corrected the article, but didn’t mention that they had to change a large portion of the article, including the title: https://www.theguardian.com/us-news/2017/nov/06/trump-dump-president-throws-entire-box-of-fish-food-into-precious-koi-carp-pond?CMP=twt_gu

9) Slate: Was a Trump Server Communicating With Russia? http://www.slate.com/articles/news_and_politics/cover_story/2016/10/was_a_server_registered_to_the_trump_organization_communicating_with_russia.html

Debunked by Wash Post https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/11/01/that-secret-trump-russia-email-server-link-is-likely-neither-secret-nor-a-trump-russia-link/?utm_term=.0d6dc14257ad

10) Fortune Magazine: Correction: This story originally ran under the headline “C-SPAN Confirms It Was Briefly Hacked by Russian News Site.” C-SPAN confirmed that an interruption took place but has not yet identified the cause of the interruption. http://fortune.com/2017/01/12/cspan-rt-interruption/

11) The Guardian: “This article was amended on 29 December 2016 to remove a sentence in which it was asserted that Assange “has long had a close relationship with the Putin regime”. A sentence was also amended which paraphrased the interview, suggesting Assange said “there was no need for Wikileaks to undertake a whistleblowing role in Russia because of the open and competitive debate he claimed exists there”. It has been amended to more directly describe the question Assange was responding to when he spoke of Russia’s “many vibrant publications”.” https://www.theguardian.com/media/2016/dec/24/julian-assange-donald-trump-hillary-clinton-interview

12) New York Times: James Comey: a controversial New York Times story in February about alleged contacts between Trump intimates and Russian officials was bogus. “In the main, it was not true,” he said. “The challenge, and I’m not picking on reporters, about writing stories about classified information is the people talking about it often don’t really know what’s going on and those of us who actually know what’s going on are not talking about it,” said Comey during questioning from Sen. James Risch (R-Idaho). “And we don’t call the press and say, ‘Hey, you got that thing wrong.’ ” https://www.washingtonpost.com/blogs/erik-wemple/wp/2017/06/08/in-the-main-it-was-not-true-comey-denounces-new-york-times-story/

13) New York Times: Notorious “17 intelligence agencies agree” claim retracted by the New York Times. https://www.nytimes.com/2017/06/29/pageoneplus/corrections-june-29-2017.html (It was actually 3 agencies according to Former director of National Intelligence Clapper https://www.youtube.com/watch?v=NevA1FFfj7s)

14) NBC News:

“EXCLUSIVE: Putin does not deny having compromising information on President Trump in interview with @megynkelly.” https://twitter.com/keridouglas/status/871514544480415744/photo/1

“CORRECTION: Putin denies having compromising information about President Trump, calls it nonsense https://twitter.com/NBCNews/status/871519148085583873

15) from ABC News:

JUST IN: @BrianRoss on @ABC News Special Report: Michael Flynn promised “full cooperation to the Mueller team” and is prepared to testify that as a candidate, Donald Trump “directed him to make contact with the Russians.” https://web.archive.org/web/20171201162158/https:/twitter.com/ABC/status/936628560374071296

CLARIFICATION of ABC News Special Report: Flynn prepared to testify that President-elect Donald Trump (not candidate Trump as initially reported) directed him to make contact with the Russians during the transition — initially as a way to work together to fight ISIS in Syria, confidant now says. http://archive.is/WDuoW

Mediaite on ABC’s error: https://www.mediaite.com/tv/abc-news-issues-on-air-clarification-to-report-about-flynn-russian-outreach-and-trump/

The reason this “news” was so big was because it was basically evidence of collusion. After they corrected it, it’s no longer evidence of collusion. It’s just normal presidential business.

16) ProPublica now retracting parts of its story that linked Gina Haspel, Trump’s choice to lead the CIA, with waterboarding of a suspected al-Qaida leader. “Nearly every piece of the reporting that you are seeking comment on is incorrect in whole or in part.” https://www.npr.org/sections/thetwo-way/2018/03/16/594282245/propublica-corrects-its-story-on-trump-s-cia-nominee-gina-haspel-and-waterboardi

17) RT: Several journalists who work for Russia Today have told The Independent that while some coverage of problems in Russia and sensitive issues is allowed, any direct criticism or questioning of Prime Minister Vladimir Putin or President Dmitry Medvedev is strictly prohibited. http://www.independent.co.uk/news/world/europe/russia-today-tomorrow-the-world-2083869.html

18) According to a former RT reporter, “We do work for Putin. We are asked on a daily basis if not to totally ignore then to obscure the truth.” https://www.yahoo.com/news/russia-today-reporter-quits-over-lies-ukraine-170626565.html

19) NBC posted an article claiming Menendez, charged with bribery and fraud, was a Republican.

CORRECTION (Sept. 6, 2017, 5:35 p.m.): An earlier version of this article misstated the party affiliation of Menendez. He is a Democrat, not a Republican. https://www.nbcnews.com/politics/politics-news/menendez-says-not-once-have-i-dishonored-senate-office-bribery-n799136

20) A New York Times story on the bribery trial of Sen. Robert Menendez (N.J.) initially failed to mention his party (Democratic). https://www.washingtonpost.com/blogs/erik-wemple/wp/2017/09/07/new-york-times-standards-editor-menendez-democrat-omission-was-a-dumb-mistake/

21) Fox News ran footage of Mark Sanford admitting to an extramarital affair on Wednesday with a Chyron identifying the South Carolina Republican — near tears — as a D, for Democrat.

22) When former congressman Mark Foley admitted to having problems with alcoholism — after reports that he had behaved inappropriately with congressional pages — Fox News also identified him as a Democrat. http://www.huffingtonpost.com/2009/06/24/fox-news-identifies-sanfo_n_220377.html

Here are Fox’s four fake experts:

23) Fox News Apologizes for Featuring Veteran Who Lied About Being a Navy SEAL https://www.nytimes.com/2017/10/20/business/media/navy-seal-fox-news.html

24) A Fake Antifa Member Trolled A Fox News Host https://www.buzzfeed.com/blakemontgomery/a-fake-antifa-member-trolled-a-fox-news-host-and-the?utm_term=.xeM4eMzGZq#.pvaGPzKDA6

25) Fox News commentator who feds say faked a CIA career sentenced to 33 months in prison https://www.washingtonpost.com/local/public-safety/fox-news-analyst-still-wont-admit-he-was-not-in-cia/2016/07/14/eb61b5e4-478e-11e6-bdb9-701687974517_story.html

26) A man described as a Swedish defense and national security adviser appeared on Fox News last week to defend President Trump’s claim that criminal immigrants are wreaking havoc in Sweden. But according to court records and Swedish officials, the man, identified as Nils Bildt, has a criminal record in the United States and no ties to Sweden’s security establishment. https://www.nytimes.com/2017/02/26/world/europe/sweden-fraud-fox-news-commentator-trump.html

27) CNN Selectively Edits Police Shooting Victim’s Sister’s Words to Protesters https://archive.is/AuzyQ

28) After the shooting of a congressman at the Congressional Baseball game:

“Members of the Democratic team gather on the field for a prayer before the Congressional Baseball Game” http://archive.is/NOrep

Correction: Members of both teams gather on the field for a prayer before the Congressional Baseball Game (corrects who prayed) https://twitter.com/CNNPolitics/status/875694395122741248

29) The Hill writes article and Tweets claim that “Report: Trump admin denied Puerto Rico request to let victims use food stamps for fast food.” https://web.archive.org/web/20171003215924/http://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/353685-trump-admin-denied-puerto-rico-request-to-let-hurricane-victims-use

This is the article after it has been corrected: Trump officials allow Puerto Ricans to use food stamps for hot food http://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/353685-trump-admin-denied-puerto-rico-request-to-let-hurricane-victims-use

30) 2-second video causes headache for ABC News. ABC News faked part of a video of a Toyota with acceleration problems. They show a reporter in the moving vehicle, then cut to a shot of the tachometer revving to 6,000 RPMs while in park. They later apologized for faking the video. https://web.archive.org/web/20100314031252/http://news.yahoo.com/s/ap/20100311/ap_en_tv/us_toyota_recall_abc You can still view the original video here: https://www.youtube.com/watch?v=DRN1CnKrc84 The fake shot is at 2:15.

31) ABC: Brian Ross of ABC News reported that James Holmes, the suspect of the theater shooting in Aurora, Colo., may have connections to the tea party — basing that on a single web page that listed an Aurora-based “Jim Holmes” as a member of the Colorado Tea Party Patriots. The claim was later retracted and Ross appologized. https://www.politico.com/story/2012/07/ross-takes-heat-for-another-blunder-078793

32) NPR: Airing The Dirty Laundry: Too Few Of NPR’s Corrections Are Heard On The Radio https://www.npr.org/sections/ombudsman/2017/09/18/551350349/airing-the-dirty-laundry-too-few-of-npr-s-corrections-are-heard-on-the-radio

33) NPR claims Wikileaks posted Macron leaks and also claims some of the documents were fake so they could tarnish Wikileaks’ reputation, had to issue a correction stating that they don’t know who leaked them. See the tweet and comments here: https://twitter.com/NPR/status/860936844942430210

34) “Correction: In this report, it’s said that North Korea has continued to develop and test nuclear weapons despite warnings from the Trump administration. While North Korea is believed to still be developing nuclear weapons, it has not tested any since President Trump took office.” http://www.npr.org/2017/06/19/533494139/how-to-deal-with-north-korea-some-options-are-worse-than-others

35) Fox News headline: “Doctors claim baby’s 2015 death was caused by marijuana overdose.” This is false. The doctors do not claim marijuana was the cause of death. They claim that the death was associated with marijuana in the system and that other possible causes of the death couldn’t be tested for. https://np.reddit.com/r/media_criticism/comments/7dpep7/fox_news_headline_doctors_claim_babys_2015_death/

36) CNN claimed the Trump campaign was given special access to Wikileaks documents before they were published based on an email they said was dated September 4, prior to the release of those documents. This was according to “multiple sources.” They updated the story to show that the email was actually dated September 14, after the documents were made public, which means some random person messaged the Trump Campaign about public information, which is a non-story https://theintercept.com/2017/12/09/the-u-s-media-yesterday-suffered-its-most-humiliating-debacle-in-ages-now-refuses-all-transparency-over-what-happened/. Updated CNN article http://edition.cnn.com/2017/12/08/politics/email-effort-give-trump-campaign-wikileaks-documents/index.html

36.1) CBS claimed to have “independently confirmed” the September 4 email, also adds editor’s note on their article retracting the claim. https://www.cbsnews.com/news/house-intel-investigates-trump-jr-email-involving-documents-hacked-during-campaign/

36.2) NBC also “confirmed” the false September 4 email story with “two sources with direct knowledge.” https://web.archive.org/web20171208164020/http://www.nbcnews.com/https://www.nbcnews.com/politics/politics-news/trumps-trump-jr-received-email-offering-hacked-wikileaks-documents-last-n827716

37) Fox News scrubbed any mention of Russian government when reporting on Trump Jr. emails. https://www.rawstory.com/2017/07/busted-fox-reported-on-trump-jr-s-emails-after-they-scrubbed-any-mention-of-russian-government/

38) In 1992, NBC fabricated a news story entitled “Waiting to Explode,” claiming that a line of trucks produced by General Motors can explode on impact. They ensured that a fire would occur by using a planted incendiary device to cause the fire, used the wrong gas cap, and overfilled the tank. [4:33] https://www.youtube.com/watch?v=fvBQDHqdCck

39) “If any company can relate to Toyota’s current recall woes, it’s Audi. The German automaker was hit with similar allegations of unintended acceleration during the 1980s, when supposed faulty gas pedals on its popular 5000 series sedan were linked to six deaths and 700 crashes. Though the problem was eventually determined to be a case of driver error—people were hitting the gas instead of the brake—Audi had to issue a major recall. A 1986 60 Minutes investigation plunged the knife in. The investigation was later debunked when it was discovered that an expert had rigged a car to accelerate irregularly. But the damage was done. Audi sales dropped 80 percent over the next five years. It wasn’t until 2000 that it regained its peak from 1985.” http://www.newsweek.com/what-toyota-can-learn-audis-80s-recall-75191

40) “A little girl who became the public face of US migrant family separations was not taken away from her mother at the US border, says her father. A photograph of the Honduran toddler sobbing in a pink jacket was snapped at the scene of a border detention. Time magazine has used the image for its latest cover, depicting President Donald Trump looming over the girl with the caption: “Welcome to America”. Time magazine also corrected its story, which said the girl was “carried away screaming by US Border Patrol agents”, to instead say the mother and daughter were “taken away together”. https://www.bbc.com/news/world-us-canada-44578339

41) “How NBC Knowingly Let Syria Rebels’ False War Propaganda Stand For Years. Not correcting the story of Richard Engel’s kidnapping is worse than the Brian Williams scandal.” https://www.thenation.com/article/how-nbc-knowingly-let-syria-rebels-false-war-propaganda-stand-years/

42) CNN’s Hadas Gold tweets out viral photos of caged migrant children at an ICE detention facility, giving the impression they were recent photos. The photos were also tweeted out by the editor-in-chief of NYT Magazine, Shaun King of The Intercept, Lauren Wolfe of NYT and Guardian, and senior investigative reporter at ProPublica T. Christian Miller without specifying that they were from 2014. https://np.reddit.com/r/media_criticism/comments/8mqylx/those_viral_photos_of_caged_migrant_children_at/

43) How statistics and graphs can be manipulated on Fox News, even to the point that they don’t make any sense. https://www.businessinsider.com/fox-news-charts-tricks-data-2012-11

44) A Clinton Fan Manufactured Fake News That MSNBC Personalities Spread to Discredit WikiLeaks Docs

From MSNBC, The Atlantic, and Newsweek: “That the emails in the Wikileaks archive were doctored or faked — and thus should be disregarded — was classic Fake News, spread not by Macedonian teenagers or Kremlin operatives but by established news outlets such as MSNBC, The Atlantic, and Newsweek. And, by design, this Fake News spread like wildfire all over the internet, hungrily clicked and shared by tens of thousands of people eager to believe it was true. As a result of this deliberate disinformation campaign, anyone reporting on the contents of the emails was instantly met with claims that the documents in the archive had been proven fake. The most damaging such claim came from MSNBC’s intelligence analyst Malcolm Nance. As I documented on October 11, he tweeted what he — for some bizarre reason — labeled an “Official Warning.” It decreed: “#PodestaEmails are already proving to be riddled with obvious forgeries & #blackpropaganda not even professionally done.” That tweet was re-tweeted by more than 4,000 people. It was vested with added credibility by Clinton-supporting journalists like Reid and Frum (“expert to take seriously”). All of that, in turn, led to an article in something called the “Daily News Bin” with the headline: “MSNBC intelligence expert: WikiLeaks is releasing falsified emails not really from Hillary Clinton.” This classic fake news product — citing Nance and Reid among others — was shared more than 40,000 times on Facebook alone.” https://theintercept.com/2016/12/09/a-clinton-fan-manufactured-fake-news-that-msnbc-personalities-spread-to-discredit-wikileaks-docs/

45) Intercept journalist from 2014-2016, Juan Thompson, was caught by The Intercept for fabricating sources and quotes for his anti Trump articles. https://theintercept.com/2016/02/02/a-note-to-readers/ Incidentally, a year after he was fired, Juan Thompson was caught calling in fake bomb threats to Jewish community centers. https://theintercept.com/2017/03/03/statement-on-the-arrest-of-former-intercept-reporter-juan-thompson/

46) Brian Williams of NBC News lied about being shot down in a helicopter in Iraq. NBC news executives quietly told Williams to stop repeating the bogus story. It was only after flight engineer Lance Reynolds, who was actually in the helicopter that got shot down in Iraq, made a public Facebook post exposing Williams that NBC had to issue an apology. https://www.youtube.com/watch?v=pCl4Y5-mfL0

47) Der Spiegel exposes their own, says top journalist faked stories for years. He “made up stories and invented protagonists” in at least 14 out of 60 articles that appeared in its print and online editions, warning that other outlets could also be affected. Claas Relotius, 33, resigned after admitting to the scam. He had written for the magazine for seven years and won numerous awards for his investigative journalism, including CNN Journalist of the Year in 2014. https://www.theguardian.com/world/2018/dec/19/top-der-spiegel-journalist-resigns-over-fake-interviews

48) Fox News accused the wrong guy of being a pedophile. They realized two different men had a similar name, so they corrected the article, but they never mentioned that they corrected it.

Original article: http://archive.vn/6M9M0

Article as it is now: https://www.foxnews.com/entertainment/corey-feldman-names-his-sexual-predator

(Source: Reddit)

Many Are Concerned About 5G And What It Will Do To Us
Louisiana Woman Found Dead From First-Ever Marijuana Vaping Overdose
Share this article

Leave a Reply